12 Ekim 2009 Pazartesi

İkizlerin incirli kurabiyesi

Tupperware için bu hafta yeni bir yazı yayınlamayacağım, çünkü geçen haftanın kampanyası 2 haftalıktı. Aynısı bu hafta için de geçerli. Siparişleri ve üye olmak isteyen arkadaşları bekliyorum.

Geldim geleli, yoğunluktan olsa gerek, yeni bir tarif yayınlayamadım. Bugün buyüzden dün kızımın yaptığı kurabiyenin tarifini vermek istiyorum. Tam bir ekip çalışması gerçekleşti bizim evde. Oğlumun da katkılarını unutmamak gerek. Kurabiyelerimiz için fındıkları kırdı ve kabuklarını soydu.



Çocukların küçün yaşta mutfağa girmeleri çok güzel. Annelere tavsiyem onları bu konuda engellemeyin. Kız çocuklarının olduğu kadar erkek çocuklarının da bu işlere alışmaları gerekiyor. Onlar da ileride birer baba birer eş olacaklar inşallah. Hayatlarında perişan olmasınlar, her işlerini kendileri halledebilsinler. Evliliklerine, kendilerine bakacak birisi olsun diye adım atmasınlar. Gerçekten bir hayat arkadaşları olsun diye evlensinler inşallah. Gerçi sırf evlilik olarak düşünmemek lazım bu olayı. İleride inşallah okullar okuyacaklar. Kendi başlarına yaşayacaklar. Hayatlarının hiçbir döneminde perişan olmamaları için bence şimdiden mutfağa girmeye alışmaları çok önemli.

Bu tarife ikizlerin incirli kurabiyesi adını veriyorum. Biraz doğaçlama çalıştık, ama tadı gerçekten çok güzeldi. Yumşacık bir kurabiye oldu.




Malzemeler:
  • 250 gr (1 paket) margarin veya tereyağ,
  • 1 sb pudraşekeri
  • 1/2 sb çekilmiş fındık
  • yaklaşık 8-9 adet iri doğranmış kuru incir
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1 pk vanilya
  • aldığı kadar un
  • arzuya göre içine 1 yumurta ilave edebilirsiniz, ben koymadım.

Hazırlanışı:

Tüm malzemelerin oda ısısında olması gerek.

Margarini pudraşekeri ile beraber iyice yoğurduktan sonra un hariç diğer malzemeleri de teker teker ilave edelim ve tekrar iyice yoğuralım. En son yavaş yavaş unu ilave edelim ve kulak memesi yumşaklığında bir hamur elde ettikten sonra ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayalım. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye kurabiyeleri dizelim. Arzuya göre üzerine tekrar birer tane fındık yerleştirelim. Bu Metehanın süsleme fikri olduğu için biz böyle yaptık.

150-180 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 12-15 dk arası pişirin. Her fırın farklı olduğu için tam bir dk veremiyorum. Kurabiyelerde fırını açıp kapatmak sorun olmadığı için açıp bakabilirsiniz. Altı kızarınca pişmiş demektir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: