6 Eylül 2014 Cumartesi

Şeftali kompostosu (konservesi)

Yavaş yavaş yaz mevsiminin sonuna doğru yaklaştığımız bu günlerde kışa hazırlık için bir telaş başladı. Benim gibi komposto sevenler bu lezzetten kış aylarında da mahrum kalmak istemiyorlarsa kompostolarını konserve yapıp saklayabilirler. Şeftalinin bol olduğu günlerde şeftali kompostosu yapmak için çok uygun bir zaman.

Malzemeler:

1 kilo sert seftali
1 litre su
100 gram tozşeker



Hazırlanışı:

Suyu ve tozşekeri kaynatarak kompostonun şerbetini hazırlayalım. Tatlı şerbeti gibi uzun kaynamasına gerek yok. Bu arada şeftalilerin kabuklarını soyalım ve çekirdeklerini çıkartarak orta kısımlarını temizleyelim. Bu işlemden sonra şeftalileri arzu ettiğiniz şekilde doğrayabilirsiniz. şeftalileri de kaynayan şerbete ilave edip yaklaşık 15 dk kaynattıktan sonra sıcak sıcak kavanozlara koyalım ve kapaklarını sıkıca kapatalım. Sonra hemen ters çevirip soğumaya bırakalım. Soğuduktan sonra kapağını kontrol etmeyi unutmayın. Ortasına bastırdığınızda hava boşluğu olmaması gerekiyor.

* şeker ve su arzuya göre ayarlanabilir. Ben çok şekerli sevmediğim için ölçüyü az tuttum. Komposto sıcakken fazla şirin gelebilir, soğuduktan sonra şirinliği azalacaktır. Eğer hala fazla şirin geliyorsa biraz soğuk su ilave etmenin hiç bir sakıncası yoktur.


Arzuya göre tüketeceğiniz zaman farklı meyvelerle karıştırabilirsiniz. Nane yaprakları veya tarçın çubuğu ilave edebilirsiniz. Benim çocuklarım sevmedikleri için koymadım.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: