7 Nisan 2009 Salı

Bişi

40. P.D.Ç.S. için bir tarif daha. Umarım bunu da beğenirsiniz arkdaşlar. Sabah sabah çocuklarım hem kahvaltıya yesinler diye hem de beslenmelerine koyayım diye elimi hamura soktum valla.

Samsuna geldikten sonra alıştığım şeylerden biri de bişi. Herkezin tarifi farklı, bende kendi tarifimi yazayım dedim. Buradaki arkadaşlardan öğrendiğim bir tarif. Yumşacık hamur kızartmaları elde ediyorsunuz. Şekilli yapma fikrini de arkdaşım www.sevilaltunel.blogspot.com 'dan aldım.

Malzemeler:
  • yaklaşık 600 gr un
  • 1 sb yoğurt
  • 1 sb ılık su
  • 1 pk yaşmaya
  • 1 çk tuz
  • 1 tatlı kaşığı t.şeker

Hazırlanışı:

Un'u bir kabın içerisine alalım. Üzerine tuz ve tozşekeri serpelim. Ortasına bir havuz açalım. O havuzun içerisine ılık suyu koyalım. Maya'yı ılık suda eritelim ve yaklaşık 15 dk mayalanması için bekletelim. Yoğurdu da ilave edip kulak memesi yumşaklığında bir hamur elde edelim. Hamurun mayalanmasını bekleyelim.

Hamuru 1 cm kalınlığında açıp şekillerle keselim. Kızgın yağda kızartalım. Hamurlar yağın içerisinde kızarırken üzerine tuz serpelim. Böyle çok lezzetli oluyor.

Afiyet olsun....



5 yorum:

Çeyiz Hazırlıkları dedi ki...

Ben bunu çayla çok severim sende güzel yapöışsın ellerine sağlık.
Sevgiler...

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Canım bundan ben de dün denedim. Gerçekten süper oluyo. Şekillerini çok güzel yapmışsın:)Ellerine sağlık..

3prenses dedi ki...

oh çok severim.ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK....

LEMAN dedi ki...

sevilciğiminde senınde ellerıne saglık