18 Haziran 2009 Perşembe

Kahvaltıya kolay pizza ve yumurta adam

Uzun zamandır kahvaltı türlerinden tarif yayınlamıyordum. Bugün arşivim de bu tarifleri buldum. Yine Betül ablam ve Sevdeciğim Samsun'a tatile geldiğinde yapmıştım. Bir türlü yayınlamaya fırsatım olmadı.

Kolay pizza

Malzemeler:
  • 3-4 tane mantar
  • 1 tane yeşil biber
  • sucuk/salam/sosis
  • rendelenmiş kaşar
  • birkaç dilim bayat ekmek
  • biraz süt
  • tuz, karabiber, pulbiber

Hazırlanışı:

Bayat ekmekleri minik minik parçalar haline getirdikten sonra süt ile ıslat.

Mantarları, biberleri ve arzuya göre sucuk/salam veya sosisleri doğradıktan sonra ıslatılmış ekmeklere ilave edelim. Kaşar peynirini de rendeleyip ilave edelim. Tuz, karabiber ve pulbiberide ilave ettikten sonra iyice karıştıralım. Biraz da zeytinyağı ilave edebiliriz. Yağlanmış tavaya, büyüklüğüne göre, pizza harcının bir kısmını dökelim ve heryerine yayalım. Altı üstü kızarana kadar pişirelim. Pişerken üzerine bir kapak kapatabilirsiniz. Tavanız yapıştırıyorsa büyüklüğüne göre yağlı kağıt kesip alta koyabilirsiniz.

Yumurta adamlar

Ben yumurta adama benzettim, siz istediğiniz bir isim koyabilirsiniz. Hatta bulduysanız bile yorum bırakın. Eğlenceli olur. Bakalım kaç değik isim bulacağız. Benim en çok sevdiğim şey pasta ve kurabiye yapmak, ikincisi de salata yapmak. Salatayla uğraşmak çok keyif veriyor. Eğer sizinde değişik salata süslemeleriniz varsa fotoğraflarını e- mail adresime gönderebilirsiniz. Adını da yazarsanız burada yayınlamaktan zevk duyarım. E- mail adresim: hulya_kekil@windowslive.com

Hazırlanışı:

Yumurtaları haşladıktan sonra dikkatlice üst kısmını kesiyoruz ve yumurtayı kırmadan içinin sarısını çaykaşığı yardımıyla çıkartıyoruz. Çıkarttığımız sarıları bir kaseye alıyoruz. İçine biraz baharat, mayonez veya arzuya göre biraz hardal ilave edip karıştırıyoruz. Sonra tekrar yumurtaların içini bu harç ile dolduruyorz. üzerine şekilli kestiğim salatalıkları koydum. Üzerine de tekrar ilk başta kestiğim kapağı koydum. Zeytin parçacıkları ile göz yaptım.

Bence çok tatlı oldular. Özellikle çocuklar çok sevdi. Yumurta yemek istemeyen çocuklar için belki güzel bir sunum olabilir. Ketçap ile bir ağız çizilebilirdi aslında. O an aklıma gelmediği için ben yapmadım.

Afiyet olsun.


Salatalık süslemesi:

O an fotoğraflamadığım için şimdi yazarak anlatmaya çalışacağım. Birdahaki sefere fotoğraflamaya çalışacağım.

Salatalığı yıkayıp, soyalım. Soyduktan sonra istediğiniz bir büyüklüğü gözünüze kestirip, oradan bıçağı içine sokalım. Çok derin değil. Bıçağı sürekli aynı hizada tutmaya özen gösterin. Küçük ve eşit üçgen şekiller çizelim. Salatalığın etrafını bu şekilde tamamlayalım. Üst kısmını çekince salatalık birbirinden ayrılacaktır ve bir ucu şekilli kesilmiş bir salatalık elde edeceksiniz. Tüm salatalığı bu şekilde bitirebilirsiniz.

Böyle okuyunca karışık gelebilir, fakat salatayla denemeler yapmayı sevenler için hoş olabilir.

6 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım harika ya ellerine sağlık...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

çok güzeller olmuşlar canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

YUMURTA ADAMLAR COK HOS TAM COCUKLARA GORE HEM SAGLIKLI HEMDE ONLALA BIRLIKTE HAZIRLAMAKTAN ZEVK ALACAKLARI BIR SEY.
BENDE YUMURTADAN KUCUK FARELER YAPIYORUM ONLARDA COK TATLI OLUYOR'HERNAKADAR KULAGA OYLE GELMESEDE.
YUMURTANIN ALT TARAFINDAN BIRAZCIK KESIYORSUN UZUNLAMASINA, YINE GOZLERINI ZEYTINDEN AGIZINI VE KULAKLARINI HAVUCTAN VE KUYRUGUNUDA YA MAYDANAOZ VEYA ISTEDIGIN BIR YESILLIKTEN YAPIYORSUN BIR DENEMENI TAVSIYE EDERIM.
OPUYORUM CANIM ABLACIGIM KENDINE IYI BAK.

mutfaktakizaman dedi ki...

bayat ekmekle pizza gercektende iyi bir fikir.
her ikiside nefiss ellerine saglik arkadasimm

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne keyifli bir kahvaltı böyle..
:))
harikasın canım.

SOFRAM dedi ki...

Merhabalar canım, Samsun'da oturduğunuzu Ayşe'nin sayfasından öğrendim, ben de Samsun'dayım,size bir merhaba demek istedim, sayfalarınızı dolaştım çok güzel, emeklerinize sağlık.
Pizza da çok güzel olmuş, böylece bayat ekmekler de değerlendirilmiş,hele yumurta adamlar çok şirinler, ellerinize sağlık, size keyifli kahvaltılar, afiyetler olsun, görüşmek üzere sevgiler...