13 Kasım 2009 Cuma

Kırmızı biber salamurası

Bu yaz Kahramanmaraş'ta ailemle doya doya vakit geçirme imkanına sahip oldum. Biraz uzun bir tatil yaptım, ama çok güzel geçti. Tabiki boş durmadım. Zaman zaman sizlerle fotoğrafları ve tarifleri paylaşmak istiyorum.
Malum, yazın salça zamanı. Benimde annemle bu yaz hamaratlılığımız tuttu. İlk defa salçamı kendim yaptım. Salça yapınca ardından un tarhanamı da kendim yapayım dedim. O sırada Kütahya'da yaşayan halamdan tarifini aldım ve annemle beraber yapmaya koyulduk. Çok da güzel oldu. İnşallah tarifini daha sonra vereceğim. Bütün bunları yaptıktan sonra kırmızı biberlerimiz arttı. Bizde, biraz da biber salamurası yapalım dedik. Hızımızı alamadık ya.....:)
Kırmızı biber salamurası çok güzel oluyor. Kahvaltı da çok lezzetli olduğu gibi yemeklerde de kullanabiliyorsunuz. Bizim de ailecek çok sevdiğimiz bir yiyecek. Özellikle babam. Ramazan olmasına rağmen sahurda bile sofradan eksik etmedi. Ramazan bittiğinde, tahmin edersiniz ki, salamuramız da neredeyse bitmişti. :)
Afiyet olsun babacığım. İnşallah seneye yine yaparız.
Biz biberleri toptan aldığımız için çok yaptık. Tabiki miktarını kendiniz belirleyebilirsiniz.
Önce biberleri közlemek gerekiyor. Biz ekmek fırınına gönderdik ve orada közlettik. Ustaların ellerine sağlık, biberler çok güzel közlenmişti. Çok rahat soyuldu. Çok yapınca bu çok önemli. Kolay soyulmazsa çok zor oluyor. Fırında közleme imkanınız yoksa, haşlayarak da olabilir. Kendim de haşlama yöntemini denedim ve o da güzel olmuştu. Közlendiğinde biberlerin üzerinde bir köz kokusu oluyor, haşladığınızda bu koku olmuyor. Tercihinize göre yapabilirsiniz.




Biberlerinizi güzelce soyduktan sonra içinin çekirdeklerini çıkartmayı unutmayın. Ben temizledikten sonra ayrıca suyun altında yıkadım. Bu da arzuya kalmış.

Biberler suyunu süzdükten sonra yine derin bir kabın içerisine alıp:
zeytinyağı
kaya tuzu (iri tuz)
ince doğranmış sarmısak
sirke
ilave edin.


Bu malzemeleri sanki bir salata terbiyesi yapar gibi ilave edin. Ben ölçü veremiyeceğim, çünkü tadına baka baka koyuyorum. Tamamen göz kararı. Az biber yaptıysanız çok fazla zeytinyağı vs. kullanmanıza gerek yok. Sizde tadına baka baka koyarsanız iyi olur. Damak tadınıza uygun olursa yeterlidir. Yalnız, durdukça tuzunu çeker. Tuzu azıcık belirgin olabilir. Fazla değil ama.

Biberlerin terbiyesini yaptıktan sonra kavanozlara koyup, ağzını sıkıca kapatın. Buzdolabında epey saklayabilirsiniz. Zaman içerisinde kokusu ağırlaşabilir. Hafifçe ekşiyebilir. Benim dolabımda bu biberlerden küçük bir kavanozum kaldı. Yazdan beri tüketiyoruz. Yemeklerde de kullanıyorum bu kırmızı biberi. Mesela kuru fasulyede, tava yemeklerinde vs.

Hiç yorum yok: