31 Mart 2013 Pazar

DİYET ISPANAKLI TONBALIKLI SALATA




Malzemeler:

  • taze ıspanak
  • 1 kutu tonbalığı
  • 2 adet kapya biberi
  • 2 adet havuç
  • 2 adet domates
  • Tuz, pulbiber
 














Hazırlanışı:

Ispanakları ayıklayıp sirkeli suda beklettikten sonra iyice yıkayalım ve iri şekilde doğrayalım. Ben salata için ufak yapraklı ıspanaklar almaya gayret ediyorum. Yoksa da iri yaprakların arasında muhakkak küçük yapraklar oluyor. Onları içlerinden seçip salatada kullanıyorum, büyük  yapraklarında  yemeğini  yapıyorum. Hiç küçük yaprak yoksa tabiki büyük yaprakları da doğrayıp kullanabilirsiniz.

Diğer malzemeleri de irice doğrayıp salataya ilave ettikten sonra tonbalığının fazla yağını süzelim ve salataya ilave edelim. Tuz ve pulbiber ilave edip salatamızı karıştıralım.

Tonbalığı yeterince yağlı olduğu için bu salatada başka yağ kullanmıyorum. Biraz yağlı olmasında sorun yok diyorsanız tonbalığının yağını süzdürmeden salataya katabilirsiniz. 

En çok sevdiğim salatalardan biridir tonbalıklı salalata. İster ıspanak ile yapın bu salatayı ister marul ile, her şekilde çok lezzetli ve inanılmaz doyurucu oluyor.

Afiyet olsun…




Hiç yorum yok: