15 Mart 2013 Cuma

Selam arkadaşlar,

Yine bloga yazmayalı biraz zaman geçmiş bende hemen telafi edeyim dedim. Fakat bu sefer farklı bir konsept ile buradayım. Malum işi bıraktıktan sonra biraz kilo aldım. İlk başta çok önemsemedim, birkaç kilodan bişey olmaz dedim. Fakat sonra birkaç kilo ile kalmadı bayağı bir kilo aldım. Tabii sıkışınca da internet imdadıma yetişti yine. Hemen neler yapabilirim diye birkaç diyet araştırdım. Karatay diyetiymiş, Dukan Diyetiymiş vs. vs.
Bir furyadır başını alıp gidiyor. Bende birçok insan gibi Dukan Diyetinde karar kıldım. Serbest olan yiyecekler sınırsız yenilebiliyormuş. Diyet cola da serbest. Ne güzel tam bana göre dedim. Adamın aleyhine yazılmış o kadar yazıyı görmemezlikten gelerek bu diyete bende başladım. Bir hafta - on gün arası  bu diyeti yaptıktan sonra 4 kiloya yakın bir kilo verdim ama bende bittim. Söylemesi ayıp bağırsaklarım bozuldu, her gün  diyare. Bunun yanında dudaklarımda morarma belirince artık Dukan'a elveda demenin vakti geldiğini anladım.

Fakat zayıflamam gerektiğinin farkındayım hala. Bu yüzden hayatımda ilk defa (diyet konusunda) doğru olanı yapmaya karar verdim ve görümcem ile birlikte bir diyetisyene gittim. Bir de güzel bir spor salonuna gittik kayıt olduk. Bir kere de sağlıklı kilo vermenin tadına bakayım dedim. Fena da gitmiyor yani....

1 haftayı biraz geçti diyete başlayalı. Diyetisyenim öyle çok sıkı bir diyet vermedi. En sevdiğim yiyecekleri söyledim o da ona göre 2000 kalorilik bir diyet yazdı. Tabiki bunun içerisinde tatlı pasta yok. Fakat sabahları tost çok sevdiğim için yağsız bir şekilde tostumu yapabiliyorum mesela.

Bu diyetin yanı sıra çok da güzel spor yapıyorum. Hafta da 3-4 gün spor salonuna gidip kardiyo çalışıyorum + hafta 1-2 gün aquagym yapıyorum. Son zamanlarda kilodanmıdır nedir bilmiyorum ama fıtığım iyice azmıştı ve ağrılardan geceleri uyuyamaz olmuştum. Valla inanın arkadaşlar ağrı neredeyse kalmadı diyebilirim. Hemen bir haftanın içerisinde geceleri biraz daha rahat uyuyabilir oldum. Bu bile beni sevindirmeye yetti doğrusu. Güne ağrısız uyanınca daha mutlu uyanıyorum artık.
Tabiki kilo veriyor olmanın da bu mutluluğa etkisi çok. Dukan Diyetini bıraktıktan sonra o verdiğim kilolar hemen geri geldi. Fakat şu anda tekrar 1 hafta da 2 kilo verdim. Zaten hedefim hafta da 2 kilo vermekti. Yaza kadar hedefime ulaşmış olacağım inşallah.

Lafı uzattıkça uzattım ama söylemek istediğim şuydu ki, artık diyet yemekleri yayınlamaya çalışacağım.
Bundan böyle elimden geldiği kadar diyetisyenimin bana izin verdiği yiyeceklerle hazırladığım diyet yemeklerini burada yayınlamak istiyorum. Biraz değişiklik olsun dedim,  ayrıca diyette olup ne pişireceğini bilemeyen arkadaşlara da bir fikir olur.

İlk olarak Diyet kabaklı mücver ve Tavuğun yanında nar ekşili yeşil salata tarifimle başlamak istiyorum. Bu tabağın yanında bir bardak da ayrana izin veriliyor. Tabiki ben iki tavuk değil bir tavuk yedim. Diyette bir köfte büyüklüğünde et, tavuk, balık yazıyordu. Gördüğünüz üzere gayet lezzetli bir diyet menüsü. .



DİYET KABAK MÜCVERİ
Malzemeler
5-6  adet küçük kabak
2 veya 3 adet yumurta
150 gr yağsız beyaz peynir
1 adet kuru soğan
5 yemek kaşığı yulaf kepeği
tuz
maydanoz
Arzuya göre karabiber, tozbiber, pulbiber

Hazırlanışı:

Bir kabın içerisine kabağı ve peyniri rendeleyin. Soğanı ve maydanozu ince ince doğrayalım ve rendelenmiş kabakların içine atalım. Kaşıkla güzelce karıştıralım. Tuz ve baharatları da ilave edelim. Teflon tavanın dibine fırça ile biraz zeytinyağı sürdükten sonra üzerinde hafif ızgara tarzında mücverleri pişirin. Arzuya göre fırına da sürebilirsiniz. Bence mücver kızartılınca daha lezzetli olduğundan çok az yağ ile teflonda pişirdim.

Tarifteki yulaf kepeğini arzuya göre un ile değiştirebilirsiniz fakat diyet olsun istiyorsanız yulaf kepeği kullanmanızı öneririm.
Bu yulaf kepeği alışkanlığı dukan diyetini yaptığım günlerden kaldı, fakat gerçekten çok faydalı birşey. Sağlık için çok faydalı olduğundan dolayı kullanmaya devam ediyorum. Beyaz unun yerine yulaf kepeği kullanıyorum.

Afiyet olsun…..


*  Mücverleri bu şekilde teflon tavaya döküp dikkatlice iki tarafı da kızarana kadar pişiriyoruz.



DİYET TAVUK İNCİK

Malzemeler:

5-6 adet tavuk incik
Tavuk baharatı (arzuya göre tuz, karabiber, tozbiber, kimyon da kullanabilirsiniz)

Hazırlanışı:

Tavuk inciklerini güzelce yıkadıktan sonra derileri ile birlikte tavuk baharatıyla baharatlandırın. Arzuya göre kendi baharatlarınızı da kullanabilirsiniz. Bana annem Hollanda’dan tavuk baharatı getirmişti, ben hep bu karışımı kullanıyorum. Bu karışımın zaten kendi tuzu olduğu için ayrıca tuz ilave etmiyorum tavuklara. Mümkünse bir gece önceden tavukları terbiye ederseniz baharatları içine çektiği için daha lezzetli oluyor.
Teflon tavada hiç yağ koymadan derileri ile birlikte tavukları pişirin. Deride tavuğun yeteri kadar kendi yağı bulunduğundan bu yeterli olacaktır. 
Ağzı kapalı olarak teflon tavada pişirirseniz kendi yağıyla birlikte kendi suyunu bırakacaktır tavuklar. Bu suyunu salıp tekrar çekene kadar pişirin. Pişip pişmediğini içerisine çatal batırarak anlayabilirsiniz. Çatalı çektikten sonra tavuğun içerisinden su çıkarsa pişmemiş demektir. 

Yerken tavukların derilerini çıkartıp yiyin, çünkü bildiğiniz gibi en çok yağ deride mevcut.



Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: