14 Temmuz 2009 Salı

Büstiyer pasta

Daha önce de bahsettiğim gibi Tupperware'den arkadaşımın doğumgünü pastası için çok düşündükten sonra en son büstiyer pastaya karar verdim. Ayşe Yaman'ın blogunda gördüğüm bu pastaya bayıldım. O çok güzel yapmıştı, bende kendimce birşeyler yapmaya çalıştım. Herkez çok beğendi, bu da beni yeteri kadar memnun etti tabiki.

pastam için önce bir kağıdın üzerine şablon çıkarttım, pandispanyası için sade pandispanya tarifini kullandım. Dikdörtgen borcam da pişirdikten sonra şablonu üzerine yerleştirip kürdanla kenarlarından batırdım, ve bıçak ile dikkatlice kestim. Kenarından çıkan fazla kekleri bir kasenin içiresine ufaladım, krema ve muz parçacıkları ilave ettim, buzdolabında donmaya bıraktım.

Kreması için çilekli pudding, ve kremşantiyi karıştırarak kullandım. Aynı zamanda ara katına muz dilimledim. Asıl tarifinde pastayı buttercream ile kaplamışlardı, ben çok ağır olmasın diye önce krem şanti ile kapladım. Sadece üzerinin pembe süslemelerine buttercream kullandım. Bunu da yine tarifini Ayşe Yamanın blogundan aldım. Verdiği bilgiler çok işime yaradı, orada okuyamayanlar burada okuyabilsin diye tekrar aynen aktarıyorum.


Buttercream:


Sert Kıvamlı Yağlı Krema için malzemeler:
3 bardak(=cups)Ölçüler tamamen Amerikan ölçü ve malzemelerine uyularak hazırlanmıştır.*

Yarım paket pudra şekeri (4 cups =4 bardak~450 gr)
* 1 bardak (cup~190gr) beyaz bitkisel margarin - Crisco
* marka oda sıcaklığında* 3 yemek kaşığı (tbsp) soğuk su
* 1 yemek kaşığı (tbsp) yumurta beyazı tozu - meringue powder
* yerine yumurta beyazı kullanılabilir. Ayrıntısı aşağıda.
* 1 tatlı kaşığı (tsp) vanilya esansı
*Meringue powder yerine yumurta beyazı kullanılabilir.

Formülü;1 yemek kaşığı (=tbsp) meringue powder + 2 yemek kaşığı (=tbsp) su = 1 büyük yumurta beyazı

*Crisco yerine de tuzsuz tereyağı kullanılabilirmiş. Fakat hazırlanacak kremanın renk ve kıvamı konusunda net bir bilgim yok, her hangi bir deneme yapamadım.

Hazırlanışı:

Bu tarif ile ortalama 3 bardak(=cups) sert kıvamlı krema elde edilir. Bu miktar daha sonraki aşamalar için önemlidir. Lütfen dikkate alınız!

1. Yağ (öncelikle yağı blendır yardımı ile krema kıvamına getiriniz.) vanilya esassı, pudra şekeri ve meringue powder sırasıyla derince bir kapta birbirine karıştırınız.
2. En son su eklenir ve orta hızda blendır yardımıyla pürüzsüz krema elde edinceye kadar çırpılır. Toplamda 6-10 dk da karışım krema kıvamına gelir.

Yağlı Krema Çeşitleri: (Buttercream Icing)Pasta dekorasyonu için 3 farklı kıvamda yağlı krema hazırlanması gerekir. Her birinin pasta süslemedeki işlevi ve kıvamları farklıdır. (Kıvamı test etmek için bkz. Not 3 (yeni)**)

1. Sert kıvamlı yağlı krema ile gül, çiçek (tatlı bezelye) vb. pasta süslemeleri yapılır.Hazırlamak için lütfen yukarıdaki tarife bakınız.

2. Orta kıvamlı yağlı krema ile deniz kabuğu, kurdela, yıldız, çeşitli çiçekler, figür, zigzag, içi dolu kalp vb. pasta süslemeleri yapılır.Hazırlanışı; her bir bardak sert kıvamlı yağlı kremaya 1 tatlı kaşığı (tsp) soğuk su eklenir ve iyice karıştırılır. ( Tüm tarifi orta kıvama çevirmek istiyorsanız sadece 1 yemek kaşığı suyu sert kıvama ekleyin yani 1 tatlı kaşığı su azaltılıyor.)

3. Yumuşak kıvamlı yağlı krema ile yazı, yaprak, asma dalı, nokta, içi boş kalp vb. süsler yapılır ayrıca pastanın tüm dış yüzeyi de kaplanır. (ben pastanın dış yüzeyini orta kıvamlı krema ile hazırlıyorum böylece daha sert daha tok bir krema görüntüsü oluşuyor.)Hazırlanışı; her bir bardak sert kıvamlı yağlı kremaya 2 tatlı kaşığı (tsp) soğuk su eklenir ve iyice karıştırılır. (Tüm tarifi yumuşak kıvama çevirmek istiyorsanız sadece 2 yemek kaşığı suyu sert kıvama ekleyin yani 2 tatlı kaşığı su azaltılıyor.)Kremalar mutlaka serin bir ortamda hazırlanmalıdır. Eğer her hangi bir sebepten dolayı kremanız çok sert ya da çok yumuşak olduysa çok az su ya da çok az pudra şekeri ilave edebilirsiniz.


Pastanın üzerini krem şanti ile kapladıktan sonra üzerine buzdolabında ayırdığım kek ve krema karışımı ile yuvarlak bir kalıp sayesinde göğüs kısımlarını oluşturdum. Tekrar onların da üzerini krem şanti ile kapladım. Buttercream'i hazırladıktan sonra pembe gıda boyası ile renklendirdim ve üzerini süsledim. Şeker hamurundan da pembe güller ve yeşil yapraklar yaptım ve pastanın üzerine yerleştirdim.

Bu arada bu en az 2 hafta önce yaptığım pastadan kalan şeker hamuruydu. Şeker hamurunu sıkıca sardıktan sonra tupperware'den aldığım duru set kabımın içerisinde sakladım ve hala bozulmadan duruyor. Bunu da not olarak belirtmek istedim. Ev yapımı bir şeker hamuru bu şekilde 2 haftaya kadar saklanabiliyor demekki.

4 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

OOOOoooooooooo
İnanılmaz bir pasta.
Ne hoş bir fikir.
Sevgiler.

KOSEMINDERI dedi ki...

Merhabalar. Sitenizi ilk ziyaretim ve cok hosuma gitti. Bundan sonra daha sik ziyaretler yapmak isterim. Suslememlerinize bayildim. Benimde koseminderi adli sitem var. Sizlerinde orda gormekten ve yorumlarinizi okumaktan mutlu olurum. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

cok guzel olmus ellerine saglik canim.
sevgiler.

ayseyaman dedi ki...

Daha yeni haberim oldu, tesadufen gordum ve çok sevindim...Ellerinize sağlık, özellikle kremsanti iyi yapmış olduğunuz için lezzeti eminim çok cok güzel olmuştur.
Begenip denediğiniz için teşekkürler.
Ellerinize saglık
sevgilerle