6 Şubat 2009 Cuma

Peynirli irmik helvası


Benim kızım tam bir tatlı canavarı. Bu tatlı canavarı akşam üzeri yine bir tatlı krizine girdi. Neler yapabiliriz diye bir bakmaya gittiğimde sadece bir paket irmiğin kaldığını gördüm. Napalım, bugün de ozaman irmik kavuralım dedik. Uzun zamandır da yapmamıştım. Aslında düşününce kendi başıma ikinci yapışım. İlk denemem tamamen bir fiasko ile sonuçlanmıştı. Bu sefer güzel oldu. Tatlı ihtiyacımızı karşıladı yani.

Hemen tarife geçiyorum.

Malzemeler:

  • 2 sb irmik
  • 3 sb su veya süt
  • 1.5 sb t.şeker
  • 1 pk vanilya (arzuya göre)
  • fındık, ceviz vs. (yine arzuya göre değişir)
  • 125 gr tereyağ
  • göz kararı biraz da tuzsuz ev peyniri veya dilpeyniri

Hazırlanışı:

Tereyağını bir tavada eritelim ve üzerine irmiği ve fındığı bırakalım. İrmiğin rengi dönene kadar yavaş yavaş kavuralım. Fazla kavrulup yanmamasına dikkat edelim. Sürekli karıştırmayı da ihmal etmeyelim yoksa orantılı bir şekilde kavrulmaz.

Yeterince kavrulunca üzerine tozşekeri ve azar azar da suyu ilave edelim. Suyunu çekene kadar kavurma işlemine devam ettikten sonra altını kapatıp ince ince dilimlenmiş tuzsuz ev peynirini ilave edelim ve yaklaşık 15 dk demlenmeye bırakalım. Sıcağıyla peynir güzelce eriyecektir. Arzuya göre tuzsuz ev peyniri yoksa dilpeyniri de rendelenebilir.

Üzerini isteğe göre süsleyip servis yapalım. Bildiğiniz gibi irmik tatlısı dondurmayla da çok güzel gidiyor. Maalesef 1 haftadır hasta olduğum için eşimi dondurma alması için ikna edemedim. Şöyle güzel bir top vanilyalı dondurma lezzetine lezzet katardı ama neyse birdahaki sefere inşallah.

Not: ben 4 sb su koymuştum fakat biraz fazla olduğunu düşünüyorum. Buyüzden tarifimi 3 sb'ına indirdim. Suyunu buyüzden azar azar ilave etmekte fayda var.

Afiyet olsun.....



Hiç yorum yok: