16 Ocak 2009 Cuma

Güllü kurabiye

İtiraf etmeliyim ki bu kurabiyenin görüntüsünü tadından daha çok seviyorum. Özel bir davet için çok şık bir ikram. Tadı normal bir kurabiye tadı, öyle çok bir özelliği yok fakat görüntüsü zaten muhteşem. Bu da yine Gaziantep kurabiyelerinden biri . İki renkli gül kurabiyesi.


Malzemeler:
- 1 çb sıvıyağ
- 1 pk margarin
- 1 çb yoğurt
- 2 çb pudraşekeri
- göz kararı kakao
- 1 pk kabartma tozu
- 2 pk vanilya premium
- aldığı kadar un
- sarı/yeşil ve kırmızı gıda boyası. Sıvı veya toz halinde olması farketmez. Her ikisi de kullanılır. Fakat sıvı olanı daha iyi oluyor diyorlar. Ben kendim toz gıda boyası kullanıyorum.
Hazırlanışı:
Yağları, yoğurt'u, pudraşekerini, vanilya'yı, iyice elimizle karıştırdıktan sonra kabartma tozunu ve unu ilave edelim. Kulak memesi yumşaklığında bir hamur elde edene kadar un koyalım. İyice yoğuralım. Unu ilave ederken birden değilde kaşıkla baka baka koymakta fayda var. Ben önce yaklaşık 5 kaşık koyuyorum, bunu karışıma yedirdikten sonra tekrar birkaç kaşık daha ilave ediyorum. Baka baka hamurum kulak memesi kıvamına gelene kadar devam ediyorum. Hamur hazır olunca bunu 2'ye bölelim ve bir yarısına kakao ilave edip tekrar yoğuralım. Hamur ve kakao'nun iyice bütünleşmesine dikkat edelim. Daha sonra kalan beyaz hamuru tekrar 2'ye bölelim. Bir parçaya kırmızı diğerine de yeşil veya sarı gıda boyası ilave edelim. Bunları da tekrar iyice yoğuralım ve boyaların hamur ile bütünleştiğine dikkat edelim.
Kakao'lu parçayı alalım ve merdane ile 1/2 cm kalınlığında açalım. Bir subardağı yardımıyla veya varsa yuvarlak kalıplarla daireler keselim. Bunları tepsiye yerleştirelim. Daha sonra kırmızı olan parçadan güller yapıp kakao'lu dairelerin ortasına yerleştirelim.
Gül yapmayı bilmeyenler için gül yapımını hemen anlatmak istiyorum:Kırmızı olan parçayı ve merdane ile yine 1/2 cm kalınlığında açalım. Küçük bir gazoz kapağı yardımıyla (veya yine varsa kalıplarla) küçük daireler keselim. Bu kestiğimiz dairelerin 5 tanesini balıksırtı şeklinde hafifçe birbirinin üzerine gelecek şekilde yanyana dizelim ve kısa kenarından kıvırarak rulo yapalım. Ortadan ikiye kesip çevirdiğimizde ise bir gül meydana geldiğini göreceksiniz.
En son sarı/yeşil olan parçamız kaldı. Bunu da yine 1/2 cm kalınlığında açıp arzu ettiğiniz şekilde yapraklar yapıp gülün tam altına güzelce yerleştirin. Yaprakların birbiriyle olan birleşim yerine bir tane boncuk şekerleme yerleştirebilirsiniz. Tamamen arzuya göre.
Önceden ılıtılmış fırında, yani çok fazla sıcak olmayan, 100-150 derece arası üzeri kızarana kadar pişirelim. Fakat üzeri kızarmasa daha iyi. Renkleri gitmesin yani. Baka baka pişirmenizi tavsiye ederim. Yavaş yavaş pişsin, birden kızarmasın.
Afiyet olsun.....

Hiç yorum yok: