18 Ocak 2009 Pazar

Çikolatalı-neskafeli muffinler

Bugün pazar, malum, benim için çocukluğumdan beri haftanın en sıkıcı günlerinden biri. Bunun ikizler için böyle olmasını istemediğimden her pazar onlarla etkinlikler yapmaya çalışıyorum. En azından ileride pazar günlerini güzel hatırlasınlar diye. Böylece bu günümüzü güzel bir kahvaltı ile başladık, sonra hava da güzel olunca bisikletleri de alıp şöyle sahile doğru indik. Acıkmış bir vaziyette eve kendimizi zor attık. Çocuklar dvd seyrederken bende onlara bol çikolata parçacıklı, mis gibi, muffinler hazırladım. Birazcık emprovise ettim, sonuç harika oldu.




Bunlar canım annemin hollanda'dan getirdiği güzel muffin kabları. Onları çok seviyorum, rengarenk, insanın canı muffin yapmak istiyor...





İçlerine bir de kağıt kalıplardan yerleştiriyorum. Hem kolay çıkıyorlar hem de kalıplarım fazla kirlenmiyor.






Gelelim muffinlerin tarifine:





Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 sb tozşeker
  • 150 gr yumşak margarin
  • 1 sb muzlu süt (1 küçük paket)
  • 2 tatlı kaşığı neskafe (granül)
  • 3 tane fındıklı çikolata bar
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk kabartma tozu
  • 2 yk kakao
  • 3 sb un
Royal icing:
  • 1 yumurtanın akı
  • 1 sb ince çekilmiş pudra şekeri (birkaç sefer eleyin)
  • 2 çk limon suyu

Hazırlanışı:

Yumurtaları ve tozşekeri iyice krema haline gelene kadar çırpıyoruz. Rengi açık sarı olana kadar çırpmaya devam ediyoruz. Sonra içine margarin, süt ve neskafe ilave ediyoruz. Bu arada kuru malzemelerin hepsini birlikte bir kabın içerisine eliyoruz. Bunları da ilave ettikten sonra en son minik minik doğradığımız çikolataları ilave ediyoruz.

Muffin kalıplarımızın içerisine kağıt kalıpları yerleştirdikten sonra 1 dolu yemek kaşığı kek hamurunu içlerine dolduruyoruz. Yarısına kadar gelmesi lazım.

150 derecede, önceden ısıtılmış fırında, yaklaşık 20 dk pişiriyoruz.

Piştikten sonra fırından çıkarıp biraz soğumasını bekliyoruz.

Bu arada royal icing'i hazırlıyoruz. Malzemeleri bir kaba alıp iyice çırpıyoruz. Arzuya göre bir kürdanın ucuyla gıda boyası ilave ediyoruz.

Kekler soğuyunca üzerlerinde yamukluklar varsa bunları bıçak ile düzeltiyoruz. Üzerini düz bir hale getirdikten sonra, bir sıkma torbası yardımıyla, royal icing'i sıkıyoruz. Arzuya göre süslemelerle de görüntüyü tamamlıyoruz. Ben yine Hollanda'dan gelen minik çiçekleri, rengarenk şekerlemeleri ve yenebilir inciler kullandım.

Afiyet olsun....










































































1 yorum:

TATESAL dedi ki...

Merhabalar arkadaşım...Gamzeli anne sayesinde buldum seni..gezdim blogunu ve muffinlere bayıldım...Anıtkabir geziniz de çok güzel geçmiş belli yüzler gülüyor...Bende beklerim,sevgiler