16 Ocak 2009 Cuma

(Eski blogdaki tariflerimi buraya geçiriyorum)

Bugün klasik bir pazar günü yaşıyoruz. Dün çok güneşli olmasına rağmen bugün Samsun'da hava yağmurlu. Tüm gece yağdı ve halen devam ediyor. Haliyle, havanın kapalı olmasından belkide, keyifler biraz kaçıyor. Planlar suya düşüyor. Oğlumla balık tutmaya gidecektik bugün fakat şimdilik ertelemek zorunda kaldık.Hal böyle olunca ben de bir nebze moralleri düzeltebilmek adına şöyle güzel bir pazar kahvaltısı hazırlamak istedim. Ayrıca Hollandadan babam geldi geçen gün. Kısa bir süre için gelmiş olmasına rağmen ailemize farklı bir hava kattı yinede. İkizler, dedelerinin gelmesine, çok heyecanlandılar. Hem babamın bizde olması sebebiyle hemde çocuklar çok sevdiği için pancake yapmaya karar verdim. Çok kolay ve çabuk olan bir tarif. Ayrıca, bizim aileyece çok sevdiğimiz, tavuklu mayonezli salataya da yer verdim bugün kahvaltı soframızda. Eşim de onun spesiyali olan menemenini yaptı. Allah'a şükür soframız bereketli oldu bugün. Allah herkezin sofrasını bereketlendirsin inşallah.

Önce pancake (pankek) tarifi:
Malzemeler:
- 1 yumurta (yumurtalar küçük ise 2)
- 1 sb süt
- 1/2 sb sıvıyağ
- 1 sb un
- 2 yk tozşeker
- 1 pk kabartma tozu
- 1 pk vanilya
- 1 çimdik tuz

Hazırlanışı:

Öncelikle kuru malzemeleri (un,kabartma tozu,vanilya,tozşeker,tuz) bir kabın içerisine alıp karıştırıyoruz. Sonra üzerine sıvıları koyuyoruz (süt,yağ,yumurta). Tel çırpıcıyla iyice çırpıyoruz. Miksere gerek yok. Boza kıvamında olmalı. Üzerinde kabarcıklar oluşmasından hamurun tam kıvamda olduğunu anlayabilirsiniz.

Kabımızın üzerine streç folyo ile kapatıp, hamuru buzdolabında 30 dk bekletmemiz lazım.

30 dk sonra hamurumuzu buzdolabından çıkartıp, çok az yağ bıraktığımız tavaya, bir kaşık yardımıyla döküyoruz ve kısık ateşte pişiriyoruz.Tavaya sadece ilk seferinde birazcık yağ bırakmak yeterli. Daha sonra tekrar yağlamaya gerek yok. Pankeklerin üzeri kuruyunca altı pişmiş demektir. Üzeri göz göz olur ve fazla bir sıvı kalmamış olur. Bu hale gelince bir spatula ile dikkatlice alıp ters çevirmek gerek. Kısa bir süre pişirip tabağa alabilirsiniz.
Üzerine pudra şekeri serpip servis yapalım. Arzuya göre üzerine reçel/bal sürüp yenebilir.


Tavuklu salata

Malzemeler:
- 1 tavuk göğsü
- 1 kutu mısır
- marul
- 1 salatalık
- 1 havuç
- 1 domates
- 2 yk mayonez
- 2 yk yoğurt
- pulbiber

Hazırlanışı:

Öncelikle tavuk göğsünü haşlıyoruz ve isteğe bağlı galeta ununa bulayıp hafifçe tavada kıtırlaştırabiliriz. Ben sadece haşlamayı tercih ettim.

Daha sonra salatalık malzemeleri biraz iri bir şekilde doğrayalım. Üzerine mısır bırakalım. Tavukları da hazırladıktan sonra üzerine bırakalım. Bir kasede mayonez,yoğurt ve pulbiberi katıp karıştıralım. Benim elimin altında herzaman küçük bir kavanoz bulunduruyorum. Bu malzemeleri onun içine koyup ağzını sıkıca kapattıktan sonra iyice sallıyorum. Daha güzel bir kıvam oluyor. Salata sosumuzu son olarak üzerine gezdiriyoruz ve iyice karıştırıyoruz.

Süsleme arzuya göre. Ben domates kabuğundan bir gül yaptım. Bilmeyenler için tarifini vermek istiyorum.

Domatesi iyice yıkayıp kabuğunu kırmadan keskin bir bıçak ile düzgünce soyalım. Domatesin kabuğunun iç kısmını içe getirip rulo yapalım. Parlak tarafı dışta olsun. Elinin altından kaymamasına dikkat etmenizi tavsiye ediyorum. Rulo yaptıktan sonra ters çevirip salatamızın üzerine yerleştirelim. Salatalarınıza değişik bir hava katıyor.











Hiç yorum yok: