16 Ocak 2009 Cuma

Çikolatalı Donat

Çocuklar için en güzel tariflerden biri. Bu tarifi de yazmadan geçemicem.Yurtdışında yaşayanlar donut'ı iyi bilir. Benimde Hollanda'da yaşadığım zaman en sevdiğim tatlılardan biriydi. Geçen gün internet'te gezinirken harika bir donut tarifi ile karşılaştım. Bugün deneme fırsatım oldu. Sevgili arkadaşım Aysen hanımın başına üzücü bir olay geldi. Evine hırsız girdi. Bende çikolatanın mutluluk hormonu salgıladığı gerçeğinden yola çıkarak ona harika çikolatalı donatlar yapayım dedim. Bu donatlar birazdan ona gidecek. İnşallah beğenirsin sevgili arkadaşım. Daha önceden de dediğim gibi digital fotoğraf makinam olmadığı için fotoğraflarımı webcamımla çekmek zorundayım. Görüntü ancak bu kadar oluyor. Kusura bakmayın.


Malzemeler:

  • 500 gr un
  • bir çimdik tuzü
  • 60 gr margarin veya tereyağ veya kaymak
  • 1 yk tozşeker
  • 30 gr maya ( ben yaş maya kullandım, kuru da olur)
  • 225 ml süt
  • 1 yumurta
  • istediğin bir marmelat (ben kayısı kullandım) veya bir tür krema da çok güzel olur

Hazırlanışı:

Un, tuz ve margarini bir kaba alın ve iyice elinizle ufalayın. Ekmek kırıntısı gib oslun. Tamamen birbirine girdikten sonra ortasına bir havuz açın ve tozşeker ile mayayı oraya koyun. Sütü hafif ılıtıp (kan ılık olacak) yarısını maya ile şekerin üzerine dökün ve parmaklarımızın ucuyla iyice karıştırın. Şekerin ve mayanın iyice erimesini sağlayın. Sonra biraz bekletin. Yaklaşık 10-15 dk. Mayanın mayalanması için. Mayanın iyice köpürüp kabarması lazım.

Ayrı bir kasede kalan sütü ve yumurtayı karıştırın ve mayalanın karışımın üzerine dökün. Hamuru yavaş yavaş oluşturmaya başlayın. Kulak memesi yumşaklığında ve yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurun.Üzerine nemli bir bez örtüp kendinin iki katı olana kadar bir kenarda bekletin.

Daha sonra bu hamuru 16 parçaya ayırın ve güzelce yuvarlayın. Yuvarladığınız parçaları kahve tabağı kadar açın ve ortasına bir delik delin. Küçük çok büyük bir delik olmasın. Tekrar azıcık mayalanmasını bekleyin. Birkaç dk daha bekledikten sonra yağınızı kızdırmaya başlayın. Fritözünüz var ise 160 derecede. Ben tencerede kızarttım. Yağım kızdıktan sonra yağın altını kıstım ve ılımasını sağladım. Öyle kızarttım. Yani çok sıcak bir yağda kızartılmayacak. Her iki tarafı da altın sarısı olana dek çevire çevire kızartalım ve havlu peçetenin üzerine alalım.

Kızardıktan sonra marmelatı ağzına düz duy takılmış bir sıkma torbasına doldurun ve donatların içine sıkın. Ayrı bir yerde çikolatalarımızı benmari usulü eritip donutlarımızın bir tarafını içine batırın.

Bende çikolata vardı onları kullandım. Malum bayramdan çıkınca ama yoksa çikolata sosu da olabilir. Ayrıca margarinim kalmamış benimde acil durum fikri olarak aklıma kaymak geldi. Evde kaymağım vardı çikolataları eritirken margarin yerine kaymak koydum. Hamura da azıcık kalan margarinimi koydum ve kalanını kaymakla tamamladım. Çok harika oldu. Evde ne malzeme varsa onu kullanabilirsiniz yani.

Arzuya göre süsleme yapılabilir.

Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: