16 Ocak 2009 Cuma

Fındıklı ve hindistan cevizli kek

Dün akşam canımız tatlı istedi. Bende kalktım bir kek yaptım. Fakat pişermişmez tabiki kekin yarısı gitti. Aslında ben kekin biraz beklemişini severim. Ağzı kapalı bir kabın içerisinde kalınca daha güzel bir aroması oluyor kekin. Fakat dün akşam dayanamadık çocuklarla hemen tükettik. Tesadüf arkadaş da geldi üzerine. Apartmanda kek kokusunu takip ettiğini söyledi. Bir evin içerisinden kek kokusunun gelmesinin çok güzel birşey olduğunu söyledi. Biraz düşününce aslında öyle, değilmi. Bana da hep sıcak bir yuva havası vermiştir. Allah hiçkimsenin mutfağından sıcak kek kokularını eksik etmesin diyelim ozaman ve tarife geçelim.


Malzemeler:
4 yumurta
1,5 subardağı tozşeker
1 vanilya
1/2 paket margarin
1/2 subardağı sıvıyağ
1 sb süt
1 sb kuru üzüm(biraz suyun içerisinde beklerse yumşacık oluyor)
1 sb toz fındık (iri kıyılmışda olabilir)
1 kabartma tozu
aldığı kadar un (yaklaşık 3 sb)
üzerine de bol hindistan cevizi

Hazırlanışı:

Aslında daha önce verdiğim kek ile aynı yöntemi uyguladım bunda da. Sadece içine ilave ettiğim malzemeler farklı. Yumurtaları şeker ile beraber iyice (uzun uzun)çırptıktan sonra sırasıyla diğer malzemeleri ilave ediyoruz.
Kabartma tozunu ve unu ayrı bir kabın içerisine eliyoruz ve kek karışımına ilave ediyoruz. Kek karışımını kalıbımızın içerisine döktükten sonra üzerine bol miktarda hindistan cevizi ilave ediyoruz. Hatta birazını kaşıkla içine yedirdim ben. Sonra biraz daha döktüm üzerine. Önceden ısıtılmış fırında orta ısıda (turbolu fırınlarda 150-180 arası) pişiriyoruz. Keki fırının ortasına yerleştiriyoruz.

Kuru üzümü yumşak olsunlar diye önceden ıslatıp suyunu süzdüm. Fındıkları da ilave edip üzerlerine biraz un serpiştirdim. Böylece üzümler ve fındıklar kekin dibine çökmüyor. Ortasında kalıyor.

Daha önce de dediğim gibi kekin biraz beklemişi güzel. Vaktiniz var ise biraz önceden yapıp ağzı kapalı bir kabın içerisinde bekletin biraz. Harika bir aroması oluyor kekin.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok: