16 Ocak 2009 Cuma

Tırtıl kurabiye

Yumşak, ağızda dağılan çok lezzetli bir kurabiye


Malzemeler:
- 250 margarin
-1 çay bardağı sıvıyağ
-1 çay bardağı pudra şekeri
-1 yumurta-1 pk vanilya
-1 pk kabartma tozu
-1 aldığı kadar un (10 ile 15 dolu yk arası, baka baka koyun)

Üzeri için:
-1 pk siyah çikolata
- arzuya göre bir süsleme


Hazırlanışı:
Malzemelerin hepsi oda sıcaklığında olmalı. Un hariç hepsini bir kabın içerisine alalım ve yoğuralım. Daha sonra baka baka unu ilave edelim. Hamur ne çok sert ne çok yumşak olmalı. Kulak memesi kıvamı ideal. Krema sıkma torbasına koyun ve istediğiniz büyüklükte şeritler sıkın. Ben küçük yaptım 5 cm civarı. Çok uzunu hoşuma gitmiyor. Önceden ısıtılmış fırında üzerini kızartmadan pişirin. Ben bu tür kurabiyeleri çok sıcak fırında pişirmiyorum. 100 ile 150 derece arası bir sıcaklıkta pişirdim. Yaklaşık 15 dk.


Hiç yorum yok: